VZDELÁVACÍ PROGRAM
Zameranie školy
Naša škola je
zameraná na 3 hlavné oblasti:
-
na výučbu
cudzích jazykov od 1. ročníka - anglický jazyk,
od 5.
resp. 7. ročníka - anglický, resp. nemecký jazyk
-
na výučbu
práce s počítačom a internetom - informatika
-
na tvorbu
a ochranu životného prostredia - environmentálne projekty
Vyučovanie sa uskutočňuje v pekných
zrenovovaných učebniach, v špeciálnej učebni výpočtovej techniky,
odbornej učebni pre cudzí jazyk, novej knižnici, v nových
klubovniach pre školský klub detí.
Pohybové
aktivity organizujeme v telocvični a vo veľmi pekne
upravenom športovom areáli školy, kde máme 2 detské ihriská,
florbalové ihrisko, klzisko, basketbalové, futbalové ihrisko,
atletickú dráhu, doskočisko a veľa zelene, čo je pýchou našej školy.
Učebné plány a varianty pre školský rok 2007/2008
1.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 2 hod./ týžd.
2.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 2 hod./ týžd.
3.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 3 hod. / týžd.
4.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka – 3 hod. / týžd.
5.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 5 hod. / týžd.
6.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 4 hod. / týžd.
7.ročník - Učebný plán s rozšíreným vyučovaním
cudzieho jazyka - 5 hod. / týžd.
/ v 7. ročníku je možnosť pridať ďalší cudzí
jazyk /
8.ročník - Učebný plán Variant 2 / cudzí jazyk – 3
hod. / týždenne
9.ročník - Učebný plán Variant 2 / cudzí jazyk – 3
hod. / týždenne
Hodnotenie prospechu - klasifikácia
V 1. ročníku sú žiaci hodnotení slovne.
V 2. až 9. ročníku známkou podľa stupnice klasifikačného
poriadku metodických pokynov pre hodnotenie a klasifikáciu žiakov,
ktoré vydalo MŠ SR.
Hodnotenie správania - klasifikácia
Kritériom na hodnotenie a klasifikáciu správania je
dodržiavanie pravidiel správania školského poriadku a vnútorného
poriadku, pravidiel proti šikanovaniu školy počas klasifikačného
obdobia. Učitelia pritom využívajú najmä pozitívnu motiváciu.
Správanie žiakov sa klasifikuje podľa Metodických pokynov na
hodnotenie a klasifikáciu žiakov základnej školy MŠ SR č.2489/1994
so zreteľom na vekové osobitosti podľa týchto požiadaviek :
Stupeň 1 /veľmi dobré/
Žiak uvedomene dodržiava školský poriadok
a ustanovenia vnútorného poriadku školy. Ojedinele sa dopúšťa menej
závažných previnení
Stupeň 2 /uspokojivé/
Žiak sa závažnejšie previní alebo opakovane menej
závažne previní, neprispieva ku korektným vzťahom medzi spolužiakmi.
Je prístupný výchovnému pôsobeniu a usiluje sa svoje chyby napraviť
Stupeň 3 /menej uspokojivé/
Správanie žiaka v škole i mimo školy je v rozpore
s pravidlami správania a ustanoveniami vnútorného poriadku školy. Aj
po udelení pokarhania od riaditeľa školy sa dopúšťa ďalších
previnení.
Stupeň 4 /neuspokojivé/
Žiak sústavne porušuje pravidlá správania
a vnútorný poriadok školy. Zámerne narúša korektné vzťahy medzi
spolužiakmi a závažnými previneniami ohrozuje ostatných spolužiakov.
Žiak
a zákonní zástupcovia sú s vnútorným poriadkom školy a pravidlami
proti šikanovaniu oboznámení na začiatku šk. roka.
Zásady správania
1. Oslovenia a pozdravy:
·
žiaci
zásadne oslovujú zamestnancov školy pán, pani
·
žiaci
zdravia pozdravom dobrý deň, dobré ráno, dovidenia
·
žiaci
zdravia všetkých zamestnancov školy
2. Správanie na vyučovaní:
·
ak žiak
nemá domácu úlohu alebo sa na vyučovanie nepripraví, ospravedlní sa
a uvedie dôvod nepripravenosti, inak vyučujúci nemusí jeho
ospravedlnenie akceptovať
·
žiak
môže opustiť triedy len so súhlasom vyučujúceho
3. Dochádzka do školy:
·
žiak
dochádza na vyučovanie a na podujatia školy načas, pravidelne, čisto
a slušne oblečený
·
vyučovanie a podujatia školy môže vymeškať len pre chorobu, vážnu
udalosť v rodine a nepredvídané rodinné pomery
·
ak žiak
mieni vymeškať vyučovanie pre vopred známy dôvod, vyžiada si
dovolenie vyučujúceho. Z jednej vyučovacej hodiny môže uvoľniť
príslušný vyučujúci, na jeden deň triedny učiteľ, na viac dní
riaditeľ školy na odporúčanie triedneho učiteľa.
·
ak žiak
ostane doma, rodičia sú povinní oznámiť triednemu učiteľovi príčinu
neprítomnosti do 24 hodín. Za každú neúčasť na vyučovaní je povinný
žiak predložiť písomné ospravedlnenie len v žiackej knižke. Za
neospravedlnené hodiny môže byť žiakovi navrhnutá znížená známka zo
správania.
Výchovné opatrenia
1.Pochvaly
a iné ocenenia sa udeľujú za mimoriadny prejav aktivity a
iniciatívy, za záslužný alebo statočný čin, za dlhodobú úspešnú
prácu a korektné vzťahy medzi spolužiakmi.
2.Návrh
na udelenie pochvaly alebo iného ocenenia sa prerokuje v
pedagogickej rade.
3.Ústnu
alebo písomnú pochvalu udeľuje žiakovi pred kolektívom triedy alebo
školy triedny učiteľ, riaditeľ školy alebo zástupca spoločenskej
organizácie.
4.V
osobitne odôvodnených prípadoch /napríklad statočný čin, ktorým bol
zachránený ľudský život alebo majetok značnej materiálnej hodnoty/
udeľujú žiakovi pochvalu alebo iné ocenenie zástupcovia štátnej
správy alebo minister školstva Slovenskej republiky.
5.Pochvaly
a iné ocenenia sa zaznamenávajú do triednych výkazov, môžu sa
zverejniť ako príloha k vysvedčeniu.
6.Opatrenie
na posilnenie disciplíny žiakov sa ukladá za závažné alebo opakované
previnenie proti školskému poriadku. Toto opatrenie predchádza
spravidla zníženiu stupňa správania
7.Podľa
závažnosti previnenia sa ukladá niektoré z týchto opatrení :
a/napomenutie triednym učiteľom, b/ pokarhanie triednym učiteľom, c/
pokarhanie riaditeľom školy.
8.Triedny
učiteľ udeľuje pokarhanie po prerokovaní s riaditeľom školy.
Riaditeľ školy udeľuje pokarhanie po prerokovaní v pedagogickej
rade. Napomenutie, pokarhanie sa udeľujú pred kolektívom triedy
alebo školy.
9.O
udelení opatrenia informuje učiteľ alebo riaditeľ školy
preukázateľným spôsobom zákonného zástupcu žiaka, opatrenie sa
zaznamenáva do triedneho výkazu.
Práva a povinnosti
Kolektív pedagógov
školy sa snaží poskytovať našim žiakom kvalitné vzdelanie,
vychovávať ich k tolerancii, dôvere a vzájomnej úcte. Pri napĺ ňaní
tohto cieľa je nevyhnutné dodržiavať určité pravidlá a dohody, plniť
si povinnosti a byť zodpovedný za každý svoj skutok a správanie.
Vnútorný školský poriadok a pravidlá
proti šikanovaniu
Škola má vytvorený
Vnútorný školský poriadok a pravidlá proti šikanovaniu rešpektujúci
Deklaráciu ľudských práv dieťaťa, s ktorým sa žiaci i rodičia
oboznamujú na začiatku školského roka. Práva a povinnosti sú
konkretizované v tomto dokumente. Rodičom je k nahliadnutiu
v každej triede u triednych učiteľov a vedenia školy.
Porušovanie školského poriadku
Za porušovanie
školského poriadku a neplnenie si povinností sú žiakovi udelené
opatrenia na posilnenie disciplíny, prípadne znížená známka zo
správania.
Komunikácia s rodičmi
Spoluprácu a komunikáciu s rodičmi považujeme za prioritnú
úlohu. Rodičom sú dvere našej školy otvorené počas celého školského
roka. Radi ich privítame aj na otvorených vyučovacích hodinách aj na
Dni otvorených dverí /apríl 2007/, aby mali príležitosť sledovať
vzdelávací proces. Osobne si môžu dohodnúť konzultácie s učiteľmi
mimo rodičovských združení, ktoré sa uskutočňujú 5 krát do roka,
vždy na začiatku školského roka a pred štvrťročnou a polročnou
klasifikáciou.
So svojimi problémami
a návrhmi na zlepšenie sa môžete obrátiť na vedenie školy. Vítame
Vašu otvorenosť a rovnako sme otvorení voči Vám všetkým a Vašim
pripomienkam.
Našej škole pri
realizovaní rôznych projektov a materiálno technickom zabezpečení
pomáhajú dve Občianske združenia – Občianske združenie rodičov pri
ZŠ Hargašova a Občianske združenie Bystrický svet najmenších. Vďaka
nim sme mohli realizovať už spomínané projekty a aktivity.
V minulom roku preinvestovali občianske združenia v našej škole sumu
takmer 1 milión Sk a ďalšími 950 tisíc Sk prispel dotáciou
zriaďovateľ - Miestny úrad mestskej časti v Záhorskej Bystrici. Na
nákup školských pomôcok sa získali peniaze z účasti na sporení
v Komunitnej nadácií. Vďaka nim sa po dlhom čase výrazne zlepšili
materiálne podmienky na výučbu jednotlivých predmetov a skrášlil sa
aj areál našej školy.
|